We zijn er en lekker warm - Reisverslag uit Wanneperveen, Nederland van Aaltje Brink-Remmelts - WaarBenJij.nu We zijn er en lekker warm - Reisverslag uit Wanneperveen, Nederland van Aaltje Brink-Remmelts - WaarBenJij.nu

We zijn er en lekker warm

Door: Aaltje

Blijf op de hoogte en volg Aaltje

28 November 2012 | Nederland, Wanneperveen

Hallo allemaal,

We zijn gisteren goed aangekomen. Het is hier op het moment van typen twintig over zes. Bij jullie is het nu twintig over tien. Vier uur verschil dus.

Het is hier lekker warm. Dat is nog wl even wennen. Sjakie heeft niet met zonnebrandcreme gesmeed vandaag... Rode nek, oren en gezicht. Ik heb vanmorgen gelijk geînvesteerd in factor 50.

We waren vanacht om half 1 in ons hotel... maar tel er vier uur tijdverschil bij op en het is half 5. We sliepen in een pousa een wat kleiner hotel met zeer groen inrichting.

Vanmorgen half 8 ontbijten (we waren wel wakker, want dan is het al lekker warm) en daarna bij pad met gids Prescilla en chauffeur met een naam die klinkt als wholedaylong. We hebben een groep van 13 personen. Wat ouder en wat jonger. De vier wat oudere mensen hebben hun broer hier bezocht die hier al heel lang pastoor is.

We vertrokke vandaag richting het zuiden. Voorbij Joao Pessoa, waar Jo woont. En het was gelukkig weer echt op z'n Braziliaans... De chauffeur stopte tot drie keer toe om te sleutelen aan heb busje. Ach ja, lekker buiten genieten van het mooie weer en de wind aan de kust is ook niet verkeerd.

Uit eindelijk kwamen we bij fort Orange, dat voor het eerst sinds de werkzaamheden van meer dan een jaar weer open was. Wij waren daar al in 2004. Naast het fort gingen we op een catamaran. Voor Ronald: zonder zeil maar met een mooie nieuwe Mercuri moter (vindt Sjakie weer mooi). Met de catamaran gingen we naar een klein eiland met wit strand. Voor een verlate lunch met vis rijst salad en patat. Erg lekker. En daarna even zwemmen in het lekkr warme water. Heerlijk, net of je je bad in stapt (maar dan wel met badzout). En je krijgt het net altijd in je mond....

Daarna weer met de catamaran een stuk varen langs de kust. Palmenbomen en leuke vakantie optrekjes. Het is duidelijk te zien dat de Braziliaanse economie meer rijken maakt. Onze gids wist wel te vertellen dat veel rijkdom via de wereldberoemde Braziliaanse corruptie tot stand komt. En dan zijn we bij het hotel voor twee nachten. Dat ziet er erg idilisch uit. Wauw een mooie aanlegsteiger en een prachtige inrichting. Morgen maar even wat foto's maken.

Zo even lekker in de relax stand. In een jurkje met blote benen. Dat kan gemakkelijk, ook later op de avond. Zo warm is het. Al lijkt het wel vochtige dan de vorige keren dat we hier waren.

Nou t is toch nog weer een beetje een lang verhaal geworden. En waarschijnlijk met wat typfouten, omdat de toetsen van het toetsenbord hier niet echt goed functioneren. Je moet er zo hard op slaan dat het wel een ouderwetse typmachine lijkt.

Voor nu allemaal de hartelijke groeten.
Sjakie en Aaltje

• 29 November 2012 - 09:35

Yolanda:

Hoi Aaltje en Sjakie,
    Klinkt idilisch!! Veel plezier! groeten, Yolanda

• 29 November 2012 - 10:10

Lumien:

Heerlijk, wat een verschil met het koude kikkerlandje hier. Geniet ervan en doe de groeten van ons aan Jo.