De route - Reisverslag uit Wanneperveen, Nederland van Aaltje Brink-Remmelts - WaarBenJij.nu De route - Reisverslag uit Wanneperveen, Nederland van Aaltje Brink-Remmelts - WaarBenJij.nu

De route

Door: Aaltje

Blijf op de hoogte en volg Aaltje

24 November 2012 | Nederland, Wanneperveen

Dinsdag om een uur 's middags is t zo ver. Dan vliegen we vanaf Schiphol naar Natal in Brazilië. We krijgen daar een transfer naar Barro do Cunhau. Een plaats aan de oost kust ten zuiden van Natal.

De volgende dag gaan we gelijk na het ontbijt richting Maria Farinha. Langs de suikerrietvelden door een glooiend landschap. Onderweg kunnen we een fort bekijken en gaan we varen met een catamaran (vind je vast leuk om te lezen Ronald) naar het eiland Coroa do Aviao.

Dag drie bezoeken we Recife en Olinda. Dit zijn historische steden. Met veel Portugese en Nederlandse invloeden. We slapen weer in Maria Farinha.

Dag vier gaan we naar het grootste openlucht theater ter wereld, Nova Jerusalem, waar we ook in een hotel overnachten. Elk jaar met Pasen wordt hier het levens verhaal van Christus gespeeld. We overnachten hier twee nachtjes.

Dag vijf bezoeken we een aantal bergdorpjes in de buurt. Met een jeep... Dat zal wel nodig zijn in verband met de kwaliteit van de wegen. En we gaan er een wandeling maken in het tropisch regenwoud. Eens kijken of dat wat weg heeft van het regenwoud in het amazone gebied waar we in 2004 waren.

Dag zes is voor Joao Pessoa, voor ons bekend terrein, omdat Jo daar woont. Hier waren we in 2004 en 2007/2008. En de zonsondergang daar bekijken met bolero hebben we al meegemaakt. Misschien kijken we op deze dag al even bij Jo.
Of we bewaren dat voor de laatste dagen als we in Pipa verblijven.

Dag zeven Barra do Cunhau, waar we gelijk de eerste dag ook al waren. Ook daar is er een regenwoud; transatlantisch regenwoud.

Dag acht nog even scheuren in een buggy via de zandstranden en dan naar Pipa. Lekker relaxen en waarschijnlijk richting Jo. Lekker zelf uitzoeken hoe we daar moeten komen met de lijnbus, trein en busboot.

Nu dit is onze route. We hebben er veel zin in.

Groet Sjakie en Aaltje

• 25 November 2012 - 10:56

Ronald:

Je reis ziet er erg leuk uit. Vooral woensdag (ben reuze nieuwsgierig hoe dat jullie vergaat en zie dat graag terug op dvd). Veel plezier.
    En, als je haar maar goed zit.

• 25 November 2012 - 10:57

Allard En Karin:

Leuk om dit zo te lezen! We wensen jullie heel veel plezier en we gaan jullie verhalen zeker weer volgen!

Groetjes, Allard, Karin en kids