Pipa - Reisverslag uit Alagoa Grande, Brazilië van Aaltje Brink-Remmelts - WaarBenJij.nu Pipa - Reisverslag uit Alagoa Grande, Brazilië van Aaltje Brink-Remmelts - WaarBenJij.nu

Pipa

Door: Aaltje

Blijf op de hoogte en volg Aaltje

06 December 2012 | Brazilië, Alagoa Grande

Met drie buggy's gingen we langs het strand, over een punter pontje, en onverharde wegen naar Pipa. Het echt aqua blauwe water met schakeringen van groen naar blauw. De prachtige wit hele stranden, de zwarte rotsen en het rood bruine harde zandsteen doen qua kleuren pracht bijna pijn aan je ogen in het felle zonlicht. Ik vrees dat de foto's niet kunnen tippen aan de werkelijkheid.

Trouwens is net ook lekker scheuren in een buggy. Achterop zon op de bol en wind door de haren. En dan zijn we al in Pipa. Praia do Amor. En bij onze pousada. Een klein en heel groen ingericht complex met allemaal royale huisjes. Voor de laatste week van ons verblijf. Goed vooruit zicht. Lekker langs het strandwandelen dachten we. Maar er blijken filmopnamen te zijn. Een helikopter vliegt telkens laag over. Dan maar de andere kant op lopen. Ook prima.

We rusten lekker uit bij het zwembad en slapen langer dan eerder het geval was. Zes uur is beter dan vijf uur. Nu redden we het zelfs tot zeven! En eten is hier ook weer super.

En dan het vooruitzicht voor vandaag... Eerst zaten de aapjes vanmorgen zo dichtbij en waren ze zo mak dat ze eten uit de hand aannamen tijdens het ontbijt. Het belooft een dieren dag te worden, want straks gaan we op excursie. Met een boot dolfijnen spotten. Het schijnt dat die hier veel voor de kust zwemmen. Ben benieuwd.