Reizen en relaxen - Reisverslag uit Maria Farinha, Brazilië van Aaltje Brink-Remmelts - WaarBenJij.nu Reizen en relaxen - Reisverslag uit Maria Farinha, Brazilië van Aaltje Brink-Remmelts - WaarBenJij.nu

Reizen en relaxen

Door: Aaltje

Blijf op de hoogte en volg Aaltje

04 December 2012 | Brazilië, Maria Farinha

Gisteren was een mooie dag in Recife en olinda. Twee historische steden waar de Hollandse en Portugese invloeden nog duidelijk te zien zijn qua bouwstijl en namen van wegen. Een leuke gids die er veel van wist was mee. Gisteren gingen we verder het binnenland in. Richting Nova Jeruzalem. Via de grootste openlucht markt van Brazilië. Daar kan Beverwijk qua vierkante meters lang niet tegenop dames!

En uiteindelijk kwamen we in Nova Jeruzalem. Het grootste openlucht theater ter wereld. Heel indrukwekkend. 1 keer per jaar met pasen wordt hier het verhaal van Christus opgevoerd op zeven podia. Met per avond 20.000 man publiek. En per scène verplaatst het publiek zich.

Gisteravond aan het zwembad gezeten met de groep. Man de kaken en buikspieren zijn weer getraind. Wat lachen, de ene na de andere opmerking en mop. Leuke groep dus.

Vandaag zijn we met jeeps op pad geweest. Van de verharde weg door de bergen. Die heb je hier dus ook.

Gisteren was te zien dat het hier erg droog is. Kale bomen, net als bij ons in de winter. Zo overleven ze de droogte. Vandaag is de omgeving veel groener. Hier op hoogte is het iets koeler en er is meer water. Onze gids zei dat het de laatste 40 jaar niet zo droog is geweest. Maar hier groeit alles nog.

Vanmorgen eerst naar de lokale markt waar bijna nooit toeristen komen. Wat leuk, ook voor de lokale bev

olking. Die konden ons bekijken en wij hen.

Daarna boven op de jeep. Echt een super rit. Met een jungle wandeling en een lunch op een idyllische plek in the middle of nowhere.