Het laatste deel van de vakantie - Reisverslag uit Vico Equense, Italië van Aaltje Brink-Remmelts - WaarBenJij.nu Het laatste deel van de vakantie - Reisverslag uit Vico Equense, Italië van Aaltje Brink-Remmelts - WaarBenJij.nu

Het laatste deel van de vakantie

Door: aaltjevandenbrink

Blijf op de hoogte en volg Aaltje

24 Juni 2011 | Italië, Vico Equense

Tja het valt me zwaar, maar de laatste dagen van de vakantie zijn al weer aangebroken. Het doet me goed dat jullie lekker meelezen:-)

En Sjakie is vandaag heel erg in de zon geweest Yvonne. Die steekt heel erg bij jullie af! Jammer van de avond vierdaagse.

Maar zoals gezegd vanuit Trullostad op naar Vico Equense. En dat het eerste deel allemaal via de snelweg. Goede wegen. Onderweg veel bergen. En in die bergen, of heuvels, staan ontzettend veel windmolens. Soms staan ze stil, ze draaien dan tijden niet. Lang niet zo rendabel als bij ons zou je zeggen. En verder hebben ze bijna bij ieder tankstation zonnepanelen gebruikt als afdak om auto's onder te parkeren, lekker in de schaduw. Sjakie heeft bij één tankstation even geteld. 130 panelen. Daar kunnen we zelf niet mee concureren. En ze hebben hier ook hele weilanden vol staan met zonnepanelen. Bijzonder. Ik heb volgens mij ook nog niet verteld dat in de omgeving van Alberobello grote veehouderijen stonden. Groter dan wij verwacht hadden. Koeien, schapen, geiten.

Vanaf de snelweg gingen we via de Amalfiaanse kustweg naar Vico Equense. Die kustweg is heel bijzonder. Wegen die langs steile rotswanden lopen. En dan ook nog met haarspeldbochten. Maar prachtig uitzicht,20 km per uur. Havens, baaitjes, huizen en hotels in en tegen de berg gebouwd, steile rotswanden met druipsteen aan de buitenkant en veel mooi bloeiende bloemen. Prachtig, maar niet te beschrijven eigenlijk. Dat moet je zien en meemaken. Misschien dat foto's iets kunnen meegeven. Maar dan nog.

Even over foto's. Jullie zijn gewend dat die op de site komen. Alleen we zijn het stekkertje van fototoestel naar computer vergeten. Dat wordt dus later, misschien dit weekend nog.

In Vico Equense komen we bij een hotel aan, dat lijkt zo op het eerste gezicht niet veel. Even met de auto door een voetgangerstunnel. En we zijn bij de voorkant van het hotel. Het meest luxueuse hotel tot nu toe. Een achterkant zegt dus niet veel hier.

Badjassen, slippers, eigen ligbed op het strand en weer heel goed eten. Het enige hotel waar we half pension hebben. Niet erg en ook nog eens een super ontbijt.

Dat was eergister. Gister zijn we met de boot naar Capri geweest. Een groot eiland met hoge rotsige bergen en allemaal villa's van rijke stinkerds. Het lijkt wel een beetje op St Tropé. En zeker de winkels. Rolex, etc. en ook oorbellen voor €4.800 of een ketting voor €10.800. Sjiek de friemel dus. Maar ook een mooie haven leuke kleine straatjes, heeeeel heeeel heeel veel toeristen, dure terrasjes, en mooie parken. Daar maken ze heel unieke geuren, alles handgemaakt. Rook wel goed, maar is een beetje erg onbetaalbaar.

Rond zes uur zijn we terug en net als gisteren gaan we dan lekker op ons ligbed aan het strand, even afkoelen in zee en een prachtige zonsondergang. Van hieruit kunnen we Napels, Pompei en de Vesuvius zien. Gister waren er een paar heel typische wolkjes boven de Vesuvius.... en gerommel in de buurt. Maar ik verwacht geen uitbarsting hoor. Al zou je anders gaan vermoeden na het lezen van de Pompei boeken die ik allemaal mee had. Super boeiend hoe verschillend het verleden van Pompei wordt verteld door de verschillende schrijvers.

En dan vandaag niet naar Napels. Tja het is weer erg warm en dat wordt ons net wat te gek. We hebben een rustdag gepakt. Op het ligbed aan het strand. Sjakie dacht dat factor 10 voor hem meer dan genoeg zou zijn.... om half 2 was hij vuurrood verbrand en wilde alleen nog maar onder de parasol. Ik heb één klein verbrand stuk. Niet goed gesmeerd met factor 30, net wat vergeten. Wel lekker bijgekleurd. Ik begrijp een beetje dat we het mooie weer mee gaan nemen naar Nederland. De berichten die wij hier horen is dat er volgende week een hittegolf komt... Wij zijn inmiddels al wat hoge temperaturen gewend. En airco....

Morgenvroeg nog even naar het strand en in zee en dan inpakken, auto inleveren en inchecken en terug naar Nederland vliegen. Als het goed is vliegen we om 13.05 uur en landen we om 17.40 uur. Dan met de trein naar Meppel en om acht of negen uur zijn we daar. Net hoe goed het meezit met koffers ophalen. Dit is voorlopig weer een laatste verslag. Foto's volgen nog.

Groetje van Sjakie en mij en bedankt voor het meebeleven van onze rondreis in zuid Italie.

• 15 Juli 2011 - 13:22

Renate:

Wauw, jullie hebben echt veel mooie en indrukwekkende dingen gezien! Leuk om de verslagen te lezen en de foto's te bekijken.