Ostuni, Lecce en strand - Reisverslag uit Alberobello, Italië van Aaltje Brink-Remmelts - WaarBenJij.nu Ostuni, Lecce en strand - Reisverslag uit Alberobello, Italië van Aaltje Brink-Remmelts - WaarBenJij.nu

Ostuni, Lecce en strand

Door: aaltjevandenbrink

Blijf op de hoogte en volg Aaltje

22 Juni 2011 | Italië, Alberobello

Verslag tot 21 juni

We zijn naar Ostuni, de witte stad geweest. Een warme dag, maar deze stad is echt de moeite waard. Witte gebouwen alleen bereikbaar via trappetjes en smalle doorgangen. We komen aan op de parkeerplaats en parkeren de auto. Komt er gelijk zo'n taxi driewieler ding naar ons toe. Vraagt die kerel: are you mister and misses Lee? Die hadden blijkbaar een mini taxi besteld om ze rond te rijden... Wij lachen natuurlijk... Geen spleetogen te bekennen bij die blonde Nederlanders natuurlijk;-) Maarrrr we hadden natuurlijk onze zonnebrillen op. Al heb ik nog weinig blonde Chinesen of Japanners gezien.

Lekkere salade gehad op het terras en daarna met de badhanddoek naar het strand. Afkoelen. En 's avonds weer lekker uit eten in Trulli dorp. Er was muziek geregeld door de locale bedrijven. En wat bleek (toen wij het eten op hadden) dat er ook gratis eten en drinken was. Tja. Ach een lekker glaasje rode wijn ging er nog wel in, maar al die hapjes niet meer. Het was druk, net Donderdag Meppeldag.

De volgende dag helemaal naar Lecce. Dé barokstad in Italie. Alleen veel dingen die we wilden bekijken waren gesloten. Dat was jammer. En het verkeer daar, pffff wel heel druk. Het advies in de boekjes luidde dan ook: niet met de auto de stad in. Maar eigenwijs: en weer geluk. Een parkeerplaats vlak voor de ingang van het park bij alle bezienswaardigheden. Eerst een cappucino en cafè americano. Sjakie ook nog een cafè freddo. En op pad. Het barokke karakter van Lecce kregen we al snel voor ogen. Allemaal uitgebreide versieringen aan de buitenkant van alle gebouwen. En weer allemaal van die mooie smalle straatjes. Daar heb je gelukkig nog schaduw. Mooie, maar drukke stad. En weer op naar het strand. We hebben een mooi klein strand gevonden, waar alleen Italianen en Engelsen komen.

Nog een keer uit eten in Trullocity. En dat is me lekker. Voor Yolanda en Tanja: ster waardig!

Op naar de westkust op de 21 ste.

• 22 Juni 2011 - 18:44

Stummel:

leuk om jullie te volgen

• 22 Juni 2011 - 19:47

Yvonne Rodermond:

Leuk om te lezen wat jullie zoal doen,
    Ook het weer is een stuk beter dan hier, Chantal, Anke en ik lopen de wandelvierdaagse en hebben vanavond een paar flinke buien op de kop gehad. En ehh, Sjakie niet te lang in de zon hoor anders steek je zo bij ons af.

Een groet van deze kant.

• 23 Juni 2011 - 06:59

Karin En Allard:

Erg leuk om jullie op deze manier een beetje te volgen!!
    Groeten uit een regenachtig Wanneperveen.

• 23 Juni 2011 - 09:33

Yolanda:

Kunnen we dat restaurant niet een keer proberen dan? Prettige vakantie verder en hopelijk nog meer ster-waardige restaurants! groetjes, Yolanda