Oud en nieuw - Reisverslag uit Natal, Brazilië van Aaltje Brink-Remmelts - WaarBenJij.nu Oud en nieuw - Reisverslag uit Natal, Brazilië van Aaltje Brink-Remmelts - WaarBenJij.nu

Oud en nieuw

Door: Aaltje

Blijf op de hoogte en volg Aaltje

01 Januari 2008 | Brazilië, Natal

Oi, hoppa, bom dia, (braziliaanse begroetingen) allemaal,

We wensen jullie allemaal een heel gelukkig 2008 toe!

Bedankt voor de berichtjes en reacties. Erg leuk. Was net nog met Erwin aan het msn-en leuk om zo direct contact met elkaar te hebben terwijl je zo ver van elkaar bent.

Nou Jan Pieter, je zult wel gemerkt hebben dat de statafels niet klaar stonden, die waren al in gebruik. Maar jullie zijn er vast wel uitgekomen. Ik hoop dat jullie er een mooi feestje van gemaakt hebben.

Hier hebben ze geen carbid, oliebollen of knieperties. Wat ze wel doen is met zijn allen naar het strand gaan. Heel veel mensen komen volledig in het wit gekleed. Tot witte teenslippers aan toe. Ze hebben voor die tijd een soort van kerkdienst. We kwamen er met de bus langs. De kerk puilde uit (ja hier zijn buiten en binnen enorm met elkaar verweven). Als het dan nieuwjaar wordt gaan ze in zee en geven bloemen aan de zee. Dit brengt geluk, of zweert het ongeluk af.

Vaak denk je als je de van modder opgetrokken huisjes ziet dat de mensen zielig zijn. Dit is niet waar. Het mag hier dan een arme staat zijn, maar volgens Jo komt niemand om van de honger. In de natuur groeit en leeft vanalles. Het is vrij voor iedereen om manga's of andere vruchten van de bomen te halen. Ook hebben de meeste werknemers op het platteland een eigen stukje grond in gebruik van de werkgever. Een soort van secundaire arbeidsvoorwaarde.

Als je hier een stukje grond in eigendom hebt mag je daarmee doen wat je wilt. Voor het starten van een bedrijf hoef je niet te voldoen aan regels. Allen voor het uitoefenen van een medisch beroep heb je papieren nodig.

Als ik het goed begrijp kunnen we schaatsen als we terug zijn in Nederland. Tenminste ik begreep dat het vriest. Zal wel erg omschakelen zijn. Daar denken we nog maar niet aan!

Ga morgen of overmorgen wel proberen ergens foto's op de site te zetten. Heb nog geen moeite gedaan een andere internet locatie te zoeken. Dit kan makkelijk even tussen het zonnen en badderen door. We hebben een hotel vlak aan zee en slapen 's nachts met de deur open. Ligt lekker met het ruisen van de zee op de achtergrond.

Nou de groetjes maar weer en kom maar lekker bij van de feestjes van de jaarwisseling.

De groeten van ons chiao

• 02 Januari 2008 - 12:34

Bert Ingrid:

He Hallo,
    Fijn dat jullie het goed naar de zin hebben. De beste wensen namens ons!Krokodillen kunnen volgens mij wel erg gevaarlijk zijn. Als ze eenmaal bijten, laten ze niet meer los, dacht ik. Wij waren met oudjaar in Assen, met de kameraden. Het was daar zo mistig dat de vuurpijlen nauwelijks zichtbaar waren. Hé groetjes van ons allemaal,
    Bert Ingrid Hidde Koen

• 02 Januari 2008 - 12:50

Albert En Klaasje:

Fijn dat jullie het naar de zin hebben!We hebben de boel vanmorgen dichtgepakt.
    Straffe oostenwind voor de nacht en morgen een ijsdag.Nu afwachten of het doorzet.Jullie blijven nog wel een poosje dooi.Tot ziens en groetjes van Albert en Klaasje!