Moe maar voldaan! - Reisverslag uit Wanneperveen, Nederland van Aaltje Brink-Remmelts - WaarBenJij.nu Moe maar voldaan! - Reisverslag uit Wanneperveen, Nederland van Aaltje Brink-Remmelts - WaarBenJij.nu

Moe maar voldaan!

Door: Aaltje

Blijf op de hoogte en volg Aaltje

07 Januari 2009 | Nederland, Wanneperveen

Lekker geschaatst vanmiddag.

Samen met broer Bert gestart hier bij de ijsbaan op de gracht. Daarna in zuidelijke richting vertrokken en na twee keer klunen bij de eerste bruggen in Wanneperveen kon de tocht werkelijk beginnen.

Op naar het kanaal. Daar kon je over schaatsen. Onderweg kwamen we al een groep Venigers tegen. Onder de brug moesten we weer klunen en uitkijken voor de gaten in het ijs.

Daarna een stuk Belterwiede waar ik nog even keek naar de plek waar we 's zomers waterskiën. Gek eigenlijk. Verder links af via de sloot naar Belt-Schutsloot en richting Zwartsluis.

Daar stond de Peve van mijn werk met een koek en zopie tent (ik hoop dat het water niet nog hoger is komen te staan). Lekker bakkie chocomel en een koekie. En we kregen ook nog een fijne muts. Leuk gebaar en goed georganiseerd. Of zou iemand anders daar de baan geveegd hebben? Dat schaatste veel fijner dan de route die we hadden afgelegd vanaf Wanneperveen. Nergens geveegd, sneeuw, sneeuw ijs en aangevroren regen. Schaatste best zwaar. Veel collega's tegengekomen. Lekker sportief hoor.

Maar na deze lekkere versnapering en even bijkletsen (super Renate dat je toch ook op de schaats hebt gestaan) konden Bert en ik de wereld weer aan en zeker met zo'n mooi geveegde baan is het vooruitzicht zeer goed. Verder richting Sint Jansklooster, maar voor die tijd toch maar richting brug van de Ronduite, even klunen en de Beulakker over. Daar konden ze zaterdag nog niet dwars overheen schaatsen. We lieten ons niet tegenhouden door het buitengewoon zware ijs en de ganzenpoep (hier was dus niet geveegd). Moe maar met de bordjes van de Blokzijler merentocht in zicht schaatsten we weer verder, nu wel over geveegde banen, richting Jonen. Daar even klunen en richting Dwarsgracht. In Dwarsgracht stonden de bordjes voor de Blokzijler merentocht richting Cornelisgracht. Daar maar ingeschaatst. En ook heeeeel snel weer terug. Da's link die ijsschotsen die onder je voeten bewegen.

Nu begint de speurtocht. Bert vond de tocht vol verassingen, ook nog een speurtocht! Ja gewoon even een nieuwe route zoeken richting Beulakker, valt niet mee als de meeste slootjes zijn afgezet omdat het ijs niet (meer) kan lijden. Maar uiteindelijk met één keer klunen komen we weer op de Beulakker. We kenden het ijs al, maar het leek of we er nu gemakkelijker overheen gingen dat de eerste keer.

Via de Blauwe Hand brug (wel klunen) en de woonboten weer richting Belterwiede. Bij Albert (café Belterwiede) weer klunen over het paarse tapijt, dat je eerder de kroeg in leidt dan dat je het ijs weer op gaat. Bij Johnie en Annemarie door de tuin en de sloot over naar de gracht. Het begint al te schemeren en de uitgereden barsten zijn moeilijk te zien. Iemand roept vanaf het fietspad, waar ik normaal veel langswandel, of het nog goed gaat. In mijn enthousiasme roep ik van ja, prima. Moet je niet doen...... Bats op m'n kriën een onzichtbare uitgereden scheur. Tja weet ik dat ook weer. Gewoon concentreren op het ijs voor je en op het schaatsen.

We komen op het laatste stuk bij de uitkijktoren, daar waar er vorige week nog mensen doorgingen was nu machinaal geveegd. Lekker voor het laatste stuk. We spraken daar een man die bijna niet meer vooruit kon komen. Ik had met 'm te doen en vroeg waar ie naar toe moest. Wanneperveen. Gelukkig voor hem, hij was er bijna.

Na dik drie uur zijn we weer terug. het is bijna vijf uur en ook bijna donker. Weer een prima planning. Al was het ook wel aantrekkelijk om bij café Belterwiede binnen te gaan en Sjakie te bellen of hij ons wilde komen halen. Maar goed we schaatsten toch zelf tot het eind.

Moe maar voldaan typ ik dit, iets minder aan de studie gedaan op mijn studie dag en nu zo nog oefenen voor het toneelstuk in maart. Hoop dat ik daar niet in slaap val. Staat zo slordig.

  • 08 Januari 2009 - 13:04

    A En K:

    MOOI DAT JULLIE ZO GENOTEN HEBBEN.
    MARATHON OP JULLIE EIGEN
    MANIER.HET BLIJFT VRIEZEN ,DUS JULLIE HEBBEN NOG WAT TE GOED.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Wanneperveen

Mijn eerste reis

Ik ga hier bijhouden wat we de komende tijd doen.

Recente Reisverslagen:

09 Maart 2009

Toneel

06 Maart 2009

Toneel zaterdag!

21 Januari 2009

Bijna op wintersport

18 Januari 2009

Tussen schaatsen en skiën

07 Januari 2009

Moe maar voldaan!
Aaltje

Ik ga hier bijhouden wat we de komende tijd doen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 70268

Voorgaande reizen:

30 November 2014 - 08 December 2014

Cyprus

29 Juni 2014 - 16 Juli 2014

Frankrijk

30 Juni 2013 - 18 Juli 2013

Italië

27 November 2012 - 12 November 2012

Brazilië

20 September 2011 - 01 Oktober 2011

Turkije Kusadasi

13 Juni 2011 - 24 Juni 2011

Zuid Italië

23 Oktober 2009 - 25 Oktober 2009

Weekendje Zutphen

23 Januari 2009 - 31 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: