Toneel "Vrienden van het Vonder" - Reisverslag uit Wanneperveen, Nederland van Aaltje Brink-Remmelts - WaarBenJij.nu Toneel "Vrienden van het Vonder" - Reisverslag uit Wanneperveen, Nederland van Aaltje Brink-Remmelts - WaarBenJij.nu

Toneel "Vrienden van het Vonder"

Door: Aaltje

Blijf op de hoogte en volg Aaltje

27 April 2008 | Nederland, Wanneperveen

Hoi allemaal,

Gisteravond hadden we onze jaarlijkse toneel voorstelling. Het stuk heet: "Onrust in het rusthuis"
Het nieuwe bejaardentehuis is een week geleden geopend. Alles loopt nog niet op rolletjes, gelukkig zijn er nog maar drie bewoners. Onder andere Olle Alle die zijn kapitale boerderij heeft verkocht voordat hij het tehuis in ging. Driekus, een oude arme landarbeider die nu een veel comfortabeler leven mag leiden dan voorheen in zijn krot. En tot slot Miep, die altijd zo vitaal was, tot twee weken voor de opening van het tehuis, waardoor ze met spoed ook een plekje heeft gekregen en zich nu heerlijk in de watten laat leggen.
Deze drie oude van dagen kunnen rekenen op de constante zorg van de directrice, zuster Theodoramina en klusjesman Tammo. Het team is nog niet kompleet, wat er wordt nog druk gezocht naar een goede kok.

't Was mooi druk bij de voorstelling gisteravond en het publiek lachte veel. Wij ook trouwens. Lastig hoor om uit de slappe lach te raken en weer verder te spelen. Ik heb echt een super avond gehad!

Voor de mensen die niet weten wat mijn rol was. Ik was de kok die gezocht werd. Een louge type, die vroeger juwelierszaken overviel.

Ik zou zeggen veel plezier met de foto's want ik heb beloofd dat ik er hier een aantal neer zou zetten.

• 28 April 2008 - 14:37

BERTUS:

SJAKIE NOG GESPROKEN ZONDAGMIDDAG VOELDE ZICH ZO-ZO TOT KONNINGENDAG.