Dagje bloemenveiling Aalsmeer - Reisverslag uit Wanneperveen, Nederland van Aaltje Brink-Remmelts - WaarBenJij.nu Dagje bloemenveiling Aalsmeer - Reisverslag uit Wanneperveen, Nederland van Aaltje Brink-Remmelts - WaarBenJij.nu

Dagje bloemenveiling Aalsmeer

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Aaltje

29 Juli 2007 | Nederland, Wanneperveen

Een dagje praktijk op de bloemenveiling Aalsmeer. Vrijdagmorgen gingen we om 5 uur met Theo mee naar de bloemenveiling in Aalsmeer. Een dagje echte praktijk! Bloemen inkopen en inladen. Wat een organisatie zo´n veiling. Gigantisch! Ontelbaar veel bloemen en planten. Maar ook veel mensen, karren, fietsen en toeristen.

De bloemen worden door de handelaren met afmijnen gekocht. Het lijkt wel een gokspel waarbij je heel snel moet reageren. Het is echt opletten geblazen. Kijken welke bloemen je wilt hebben, bedenken welke prijs je wilt geven en dan ook nog op het goede moment op het knopje drukken. En dan maar hopen dat je ze hebt! Dit gebeurt bij verschillende klokken. Ik moest bijna juichen toen de eerste bakken met bloemen binnen waren. Heb me kunnen inhouden. Nadat de bloemen gekocht zijn worden ze bezorgd bij de vrachtwagen van de koper. Een bijzonder logistiek proces. Verbazingwekkend hoe dat allemaal goed komt.

Als alle bloemen ingekocht zijn dan wordt de vrachtwagen ingeladen. We hebben daarbij mogen helpen. Theo bedankt voor je vertrouwen in ons. Sjakie had natuurlijk al ervaring. En gelukkig ging alles goed en zijn er geen geknakte bloemen in de vrachtwagen geladen. Theo kan weer met een mooie voorraad op pad. De ene partij wat te duur de andere weer lekker goedkoop. Fijn dat we mee mochten en de echte praktijk konden meemaken.

Ik moet er bij vertellen dat het achterop de fiets bij Sjakie zitten, terwijl we tussen de elektrokarretjes door fietsten, het meest griezelige was. Later hebben we, wel wat vermoeid, er nog een gezellige middag en avond achteraan geknoopt. Moe maar voldaan zochten we tegen middernacht ons bed op.

Theo en ook Nel bedankt voor de praktijkdag en de gastvrijheid. En natuurlijk Caren, Rik, Chris en David ook bedankt voor de gezelligheid!