De foto's - Reisverslag uit Kusadasi, Turkije van Aaltje Brink-Remmelts - WaarBenJij.nu De foto's - Reisverslag uit Kusadasi, Turkije van Aaltje Brink-Remmelts - WaarBenJij.nu

De foto's

Door: aaltjevandenbrink

Blijf op de hoogte en volg Aaltje

09 Oktober 2011 | Turkije, Kusadasi

Hoi allemaal,

Dit keer was het geen uitgebreid verslag tijdens de reis. We hebben ook veel gerust!
Aan het strand op een ligbed met kussen. Onder een parasol en af en toe afkoelen in zee. Heel zwaar;-)

Maar we hebben ook prachtige dingen gezien. Kusadasi zelf is een levendige plaats waar iedere dag ongeveer 4 van die grote cruise schepen aanleggen. Veel winkels dus....

We zaten op 2 km van Kusadasi en gingen vaak 's avonds of 's morgens lopend die kant op. Af en toe met zo'n Dolmus busje. Ook makkelijk. We zaten aan Lady's beach op 150 m van het strand. In een hotel waar we de enige Nederlanders waren. Engelsen, Bulgaren, Serviërs, Duitsers, Ieren en Turkse studenten. Een gemelleerd gezelschap. En leuk.

We hebben de hamam geprobeerd, lekker, maar het lag er wel aan wie de behandeling uitvoerde. Sjakie had minder geluk.

We zijn in Efese geweest een oude stad waarvan alleen de overblijfselen te bezichtigen zijn. Lijkt veel op zulke stadjes in Griekenland en Italië.

We zijn ook in Pamukale geweest. Daar melde ik al kort iets van. Wat indrukwekkend. Op je blote voeten een wit bekalkte berg opklimmen terwijl het water om je voeten naar beneden stroomt. Bekkens met heilzaamwater waar je in kunt badderen. Net of je in de sneeuw loopt (zo fel wit aan je ogen), maar dan met 30 graden. Een heel bijzonder natuurwonder. Zie ook vooral de foto's. Maar in het echt is het nog specialer.

Ook het natuurpark op het schiereiland hebben we gezien. De foto's van wilde zwijnen (met jongen) zijn daar genomen. We hebben daar gewandeld door een smal pad door het struweel. Griezelig voor Sjakie. Op een gegeven moment wilden we verder, maar kwamen we daar een soldaat met mitrailleur tegen.... Nee verder mogen jullie niet. Militair terrein. Jammer, daar leek het ons zo interessant. Maar de Turken willen toch wel de Grieken in de gaten houden. Je had daar goed zicht op het eiland Samos. Lag er niet ver vanaf.

Het hotel met z'n barman Görkem en hamam kerel Hussein waren leuk voor het ophalen van ons Engels en Duits. De uitwisseling van muziek en film was erg vermakelijk. Vooral met een Engels sprekende Turkse barman die al genoeg op heeft de film Flodder in Amerika bekijken. Hij kan al dat bloot in zo'n film en bij ons op tv niet bevatten. Ook ma Flodder en "Sjakie" de sociaal werker zorgen voor hilariteit. Mijn Sjakie heet in Turkije nu in ieder geval Saakirrrr.

Ik zou zeggen geniet van de foto's!
Wij zijn al weer een week terug. Vorige week zondag nog lekker gevaren! De temperatuur was toen super. Inmiddels heb ik al weer een griepie opgelopen, maar dat knapt na een weekendje rust al weer een beetje op gelukkig.

Groet'n Aaltje

• 09 Oktober 2011 - 14:59

Erwin:

Dat ziet er goed uit. Lekker warm!
    Beter dan hier :).

• 10 Oktober 2011 - 09:01

Yvonne Rodermond:

Mooie foto's, ik geloof direct dat jullie hebben genoten, mooi weer en mooie omgeving.