Florence en Siena - Reisverslag uit San Quirico d'Orcia, Italië van Aaltje Brink-Remmelts - WaarBenJij.nu Florence en Siena - Reisverslag uit San Quirico d'Orcia, Italië van Aaltje Brink-Remmelts - WaarBenJij.nu

Florence en Siena

Door: Aaltje

Blijf op de hoogte en volg Aaltje

09 Juli 2013 | Italië, San Quirico d'Orcia

Gisteren zijn we met de trein naar Florence, Firenze, gegaan. Een drukke toeristische stad. Met veel cathedralen en palazzi en piazzi (paleizen en pleinen). Het was ons te druk bij de mega grote cathedraal. Een rij van minstens drie honderd meter in de brandende zon. Wel de brug gezien waar huisjes tegenaan gebouwd zijn aan de waterkant. En een paleis bekeken met enorme tuinen en een kleding, mode tentoonstelling. Dan zie je dat bepaalde ontwerpen door de eeuwen heen zelfs terugkeren. Italië mode land. We waren later op de dag blij met het koele water in ons badhuis. Warm in een stad hoor. M
Nog gezellig gezeten met andere Nederlanders. Daarna eten en t is zo weer twaalf uur.

Vandaag laten we de druiven en olijven achter ons. Het landschap vervangt ze door granen en zonnebloemen. De dorsmachines zijn hier druk in de weer.

Een bezoek aan de prachtige stad Siena. Op 2 juli zijn daar weer de paarde rennen gehouden op het grote plein bij het gemeentehuis. Races te paard zonder zadel. Spectaculaire foto's van gezien. En het gemeentehuis hebben we bekeken. Dat werd in 1342 voltooid. We hebben daarbinnen veel historie en mooie schilderingen gezien.

Ook de cathedraal in Siena konden we op ons gemak bekijken. Geen wachtrij wel veel pracht en praal, maar dat brengt de gotische stijl met zich mee natuurlijk. Ongelooflijk wat ze vroeger uit marmer, brons, goud, hout, steen, enzovoort konden maken.

Nu lekker aan het zwembad. Een kamer met eigen terras met uitzicht op Toscaanse vallei.