Lucca en Barga - Reisverslag uit Calcinaia, Italië van Aaltje Brink-Remmelts - WaarBenJij.nu Lucca en Barga - Reisverslag uit Calcinaia, Italië van Aaltje Brink-Remmelts - WaarBenJij.nu

Lucca en Barga

Door: Aaltje

Blijf op de hoogte en volg Aaltje

06 Juli 2013 | Italië, Calcinaia

Na het ontbijt vrijdag op naar Lucca en Berha. Lucia is een ommuurde oude stad. Is allemaal goed bewaard gebleven. Een groot stuk vlak groen terrein zorgde ervoor dat de stad vanaf de muur goed verdedigd kon worden. Van het oude amfitheater kun je nog oorspronkelijke delen zien in de muren van de huizen die ze erin gebouwd hebben. Daar lopen de straten rond. In de rest van de stad zijn ze recht en haaks op elkaar. op het ronde midden van het theater is nu een plein, piazza. Er zijn veel kerken en cathedralen te zien. Eigenlijk moesten ze auto's niet meer toestaan in zulke oude stadjes die gericht zijn op toerisme. Daarna via een prachtige route langs de bergen met zicht.op de rivier in het dal naar Barga. Daar een menu met vooraf pasta en daarna een groot stuk vlees met salade voor wel tien euro. Die menu's zijn hier niet duur. We bekijken Barga vrij snel want het is erg heet. We willen naar het zwembad.