donderdag 4 juli - Reisverslag uit Wanneperveen, Nederland van Aaltje Brink-Remmelts - WaarBenJij.nu donderdag 4 juli - Reisverslag uit Wanneperveen, Nederland van Aaltje Brink-Remmelts - WaarBenJij.nu

donderdag 4 juli

Blijf op de hoogte en volg Aaltje

04 Juli 2013 | Nederland, Wanneperveen

Trento. Zeker een bezoekje waard. De Italianen zijn wel zuinig op hun historisch waardevolle gebouwen. Natuurlijk hebben ze veel rijkdommen op op dat gebied. Een mooi kasteel dat tevens een museum is voor oudheden. Een blik in t dagelijks leven van lang geleden via munten, kammen, wapens, sieraden. Daarna door de oude smalle straatjes slenteren. Alles in ons opnemen. En tot slot op een terrasje wat eten en drinken. Oh ja Sjakie is vandaag voor het eerst deze vakantie geschrokken. Hij meende dat ie werd aangevallen door een laagvliegende duif die recht op hem aan kwam.

Daarna terug naar t hotel. Lekker aan het zwembad. Want nu is het toch wel warm. Ben al lang blij dat ik rustig aan de hoger wordende temperaturen kan wennen. Dat t warmer wordt is zeker.

Gisteren naar Cembra naar de piramides, uitgesleten staande pilaren. Het lossere materiaal is door de jaren heen weggespoeld. Het was een hele klim om dit verschijnsel te zien. Pilaren met soms een groot rotsblok er boven op. Ook uitstekende rotsen aan de zijkant. Bomen die soms honderd meter naar beneden storten als er grond wegbrokkelt. Veel van de pilaren verdwijnen op den duur helemaal. Een deel van de paden om dan pilaren te kunnen zien is ook al verdwenen, omdat ze aan dezelfde weersinvloeden blootgesteld zijn.

Ik heb het er zelf ook niet helemaal ongeschonden afgebracht. Gleed uit over wat losse steentjes, zwikte en viel. Mijn scheenbeen weet nu welke invloed die rotsteentjes kunnen hebben. Een paar lelijke schrammen