Zondag vertrekken we - Reisverslag uit Wanneperveen, Nederland van Aaltje Brink-Remmelts - WaarBenJij.nu Zondag vertrekken we - Reisverslag uit Wanneperveen, Nederland van Aaltje Brink-Remmelts - WaarBenJij.nu

Zondag vertrekken we

Door: Aaltje

Blijf op de hoogte en volg Aaltje

28 Juni 2013 | Nederland, Wanneperveen

Ja hoor zondag is het zo ver. Dan laten we het gure Nederlandse weer achter ons. Op naar Italië! Het grootste deel van de spullen ligt klaar en de route en bezienswaardigheden zijn bestudeerd. We gaan lekker net als vroeger rijden op de kaart. Niks TomTom.

Even in het kort onze route. Zondagavond zijn we in Füssen onder in Duitsland dicht bij de Bodensee. Daarna maandag naar Trento met een verwachte middagtemperatuur van 30 graden. Daar gaan we drie dagen rond kijken. Mooie dingen in het verschiet in de buurt van het Gardameer.

Daarna op naar de westkant van Italië. Een 10 daagse rondreis uit een gids. Van Villa tot Castello. Dat zegt al veel. We overnachten eerst in Calcinaia. Een bezoek aan Lucca en Pisa gaan we vast doen. En verder de ombeving verkennen. Daarna richting Volterra en San Gimignano richting Chiantigebied. Met wijnproeverij. Dan volgt Florence en de bijzondere stad Siena mogen we niet missen heb ik begrepen. Pienza Montepulciano en Montalcino in de omgeving van de rivier de Orcia. Daarna richting provincie Umbrië om Assisi en Perugia te bekijken.

En dan na die tien dagen met veel indrukken bijkomen aan het Lago di Maggiore om vervolgens via Zwitserland en een paar nachten in Gerardemer in de Vogezen in Frankrijk weer terug naar huis te gaan.

We kijken er naar uit. En hopen dat het weer in Nederland voor jullie ook lekker opknapt.

Hartelijke groet van Sjakie en Aaltje

• 28 Juni 2013 - 21:48

Henri:

Veel plezier en de badmuts op he

• 28 Juni 2013 - 23:07

Wim:

Geniet er van

• 29 Juni 2013 - 16:39

Esther:

Een hele fijne vakantie!!!

groetjes Stef,Esther en kids.